Nezumika

2022.07.25

"Ötletet az ötletre irányuló erős vágyakozás szül; az állandó akarás révén az agy figyelőtoronnyá válik, mely szakadatlanul kutatja a képzeletet megmozgató eseményeket." - Charlie Chaplin

Röviden be tudnál mutatkozni? /Pár szóban tudnál mesélni magadról?

Marosi Kornéliának hívnak, 27 éves vagyok és kutyakiképzőként dolgozok. :) A becenevem Nezumi. Alapvetően elég visszahúzódónak mondanám magam, de az soha nem okozott gondot, hogy cosplayben lépjek ki a nagy világba.

Hogyan csöppentél bele a cosplayerek világába? Mikor volt az első olyan gondolatod, hogy te ezzel szeretnél foglalkozni?

Talán tizenkét évvel ezelőtt. Tizenöt éves lehettem, amikor beszippantott az akkor még kevésbé ismert Visual-kei japán zenei stílus és azon belül a thE GazettE zenekar. Ez után jöttek az animék és ekkor ismerkedtem meg a cosplay világával. A GazettE zenekarból az énekes volt (még a mai napig is!) a kedvencem és a Cockroach klippjükben lévő ruháját egyszerűen imádtam! Úgy éreztem én is hordani szeretném, én is úgy szeretnék kinézni, mint ő és ekkor döntöttem el, hogy az első cosplayem ő lesz. :)

Te miből inspirálódsz, mik azok a dolgok, amik téged megihletnek? Ki vagy mi inspirált arra, hogy jelmezkészítéssel foglalkozz?

Egyszerűen élvezem a cosplay készítés folyamatát, az alkotást, ahogy ki kísérletezem, hogy mit/hogyan kellene összeállítani - pár finomabb káromkodás közepette, amikor épp nem sikerül valami. :D Animék mellett rengeteg számítógépes játékkal játszottam. A legmélyebb nyomot a World of Warcraft hagyta bennem, amihez a mai napig is vissza-vissza térek. A benne található páncélok rettentően inspirálóak. Folyamatosan utána keresgettem, ki hogy valósított meg egy ilyen játékban található páncélt és állandó vágyat éreztem arra, hogy én is egyszer ilyeneket alkothassak.

Tudnál mesélni egy kicsit bővebben miket tanultál eddig? Folytattál olyan tanulmányokat melyek hozzájárultak a cosplayes tevékenységedhez?

Egyik tanulmányom sem illik ehhez a hobbihoz. Középiskolában nyelvi előkészítő szakra jártam, majd egyetemen népegészségügyi ellenőrnek tanultam. Végül megtaláltam az egyik álom szakmámat, a kutyakiképzést.

A technikai oldalról beszélhetünk? Milyen technikákat, eszközöket alkalmazol a projektjeid során?

A jelmez készítés során rengeteg eszközt alkalmazok, és még sok van ami sajnos jelenleg még nem áll rendelkezésemre. Varráshoz tartozó alapvető eszközök, páncél/fegyver replika készítéshez forrasztópáka, hőlégfúvó, ragasztópisztoly, kézi csiszoló, olló, szike és az apró eszközök, mint például ecset, jelölők, stb.

Kiket és honnan cosplayeztél eddig? Miért ezeket a karaktereket választottad? Hogyan/Mi alapján választod ki a karaktert, akit cosplayezni fogsz?

Sajnos nincs túl sok cosplayem, anyagilag fiatal koromban nem engedhettem meg, hogy számomra megfelelő minőségben tudjak cosplayeket készíteni, ezért inkább bele sem kezdtem (fránya maximalizmus). Eddig cosplayeztem: thE GazettEből Ruki, Tokyo Ghoulból Kaneki, My Hero Academyából Shinsou, Bunny Girl Senpaiból Mai Sakurajima és League of Legends játékból Kindred.

A karakterek kiválasztása az alapján megy, hogy kihez kötődök a legjobban. Hisz ha nincs kötődés, szeretet a karakter felé, akkor nem tudom olyan erőbedobással elkészíteni a cosplayt.

Hogy határoznád meg a saját stílusod? Nehéz volt megtenni az első lépéseket?

Az antiszoc harcos. :D Általában a visszahúzódó, hallgatag, de erős, küzdőszellemmel rendelkező karaktereket választom ki. Az első lépés minden cosplay esetén nehéz, főleg ha még az ember nincs teljesen tisztában azzal, hogy mit hogyan készítsen el. Az alapanyag beszerzésen napokat szoktam vacillálni és még akkor se biztos, hogy nem nyúlok mellé.

Mi volt a legnagyobb kihívás, amivel szembekerültél egy jelmez elkészítésekor?

Az a fránya varrás. Sokkal jobban szeretek EVA foammal dolgozni, faragni, festeni, mint varrni. Kindredben pedig rengeteg varrás volt, amit ugyan az idő megszépített, de akkor nagyon szenvedtem, de még is csináltam, mert közben élveztem. Van ebben logika?! :)

Melyik az eddigi kedvenc saját cosplayed?

Egyértelműen Kindred.

Milyen projektjeid, produkcióid vannak készülőben jelenleg? Miben vagy most benne, mi mozgatja a fantáziádat?

Most jelenleg a World of Warcraftból egy Demon Huntert készítek. Rettentően várom, hogy megérkezzen hozzá az alapanyag!

Hogy fogadták el a körülötted élő emberek a hobbidat?

Anyu azonnal elfogadta, sőt buzdított. Apum már keményebb dió volt, ő eleinte pénzkidobásnak tartotta, de miután látta, hogy mennyire élvezem, elfogadta. A párom az, aki mindenben is segít, hogy megvalósíthassak egy-egy cosplayt. Családon kívül pedig van akinek tetszik, van aki pedig gyerekesnek tartja, de a negatív véleményekkel nem foglalkozok, hisz aki nincs ebben benne, az nem tudja mekkora munkával is jár szépen kivitelezni egy cosplayt.

Az eddigi pályádon a válások, változások alkalmával mennyire jelentett gondot?

Egyáltalán nem jelentett gondot.

Saját bevallásod szerint mennyire vagy kritikus a munkáddal szemben?

Maximalista vagyok. Túlzottan. Ha valami nem úgy sikerül, ahogy szeretném, képes vagyok az alapoktól újrakezdeni. Rettentően kritikus szemmel tekintek magamra, ami valahol pozitív, valahol negatív. Soha sem vagyok maradéktalanul elégedett.

Ha nem lenne akadály a pénz, mivel foglalkoznál szívesen?

Cosplay készítéssel és kutyákkal. :D Kutyacosplay készítéssel?!

Milyen elvárásoknak kell megfelelnie azoknak, akik cosplayerként szeretnének foglalkozni a jövőben?

Elvárásoknak? Semmilyennek. Mindenkinek meg van a maga stílusa, a maga követő táborával. Nincsenek elvárások, mindenki csinálja szívből, mindenki formáljon meg oly karaktert, amilyet szeretne; nemtől, kortól, bőrszíntől, magasságtól és súlytól függetlenül. Hisz a cosplay erről szól! Hogy az lehess, aki szeretnél és érezd jól magad! :)

A következő félév milyen munkákat tartogat a számodra?

A Demon Hunter igen nagy projekt, így az fogja felemészteni a következő féléven minden szabadidőmet.

Milyen érzés a kamera előtt lenni?

Ijesztő, pánikolok, hogy elrontom, de közben rettenetesen élvezem, főleg amikor a végeredményt látom. Nagyon tapasztalatlan vagyok a kamera előtt, ezért még sok instrukcióra és tanulásra van szükségem.

Mi az, amit senki nem gondolna rólad?

Hogy kutyakiképzőként dolgozok. Mindig meglepődnek.

Van esetleg kedvenc fotósod, akivel szívesen együtt dolgoznál?

REKAPH és JG Fotó - Pécs. Velük imádok együtt dolgozni, gyönyörű képeket készítettek rólam! :)

Kedvenc mondásod?

Nincs kedvenc mondásom, bár CP készítés közben elég sokszor elhangzik, a "Basszus". :D

Amikor nem valamelyik projekteden dolgozol, mivel telnek a napjaid? Mik a célkitűzéseid? Mik foglalkoztatnak még? Más hobbid van?

Általában valamelyik számítógépes játékkal játszok vagy a kutyámmal foglalkozok. Imádom az mmorpg-ket, hack and slash és metroidvania játékokat.

Milyen tartalmakat fogyasztasz legszívesebben szabadidődben?

Horror és fantasy minden mennyiségben. (*-*)

Mennyire vallod magad gamernek? Mely játékokra fektetsz nagyobb hangsúlyt a szabadidődben? Van kedvenc játék amire mindig szakítasz időt?

Régebben annak vallottam volna magam, ma már inkább csak csipegetek a játékok közül. Sajnos kevés időm van rá, de ha nem cosplay készítéssel foglalkozok akkor általában játszok napi pár órát. Változó, hogy melyik játék fog meg, de ami állandó az a World of Warcraft.

Miképp hat a szociális kapcsolataidra az életmódod? Honnan van ennyi energiád ennyi mindenre?

Energia? Az mit jelent?!
Különösképp nem változtatta meg a szociális kapcsolataimat, mivel régebben sokat függtem a számítógép előtt, soha nem voltam az a minden nap kijárkálós és barátokkal lógós típus. Energiám az nincs, akaratom az van. :D Munka mellett sokszor rettentő fáradtan állok neki egy-egy projektnek, de mivel kikapcsol szívesen szánom rá az időt még így is.

Minden alkotó általában meg tud nevezni legalább egy olyan személyt, akit a mentorának tart, aki nagy hatással volt rá. Mesélnél erről Te is egy kicsit?

Kamui Cosplay. Ő egy külföldön élő rettentően ügyes cosplayer. Nagyon sokat tanult és sok időt és energiát fektet a cosplayeibe. Az ő tutorial videóiból sokat tanultam és mai napig ha valami segítségre van szükségem először az ő oldalait keresem fel.

Ha lehetne egy szuperképességed, akkor mit választanál?

Hogy állandóan tudjak enni hízás nélkül. Imádok enni. :3

Optimista embernek tartod magad?

Egyáltalán nem, én az abszolút negatívok csapatát erősítem.

Ma is úgy látod, jól döntöttél, hogy ezt az utat választottad?

Igen, mivel felemelő érzés cosplayben megjelenni és annál jobb érzés nincs, mikor egymás munkáit csodálhatjuk meg egy-egy con alkalmával.

Ha bárhova elutazhatnál hová mennél el legszívesebben?

Japánba, Egyiptomba és ezeken kívül bármilyen havas területre. Egyszerűen imádom a havat és a telet!

Tervező, célokat kitűző ember vagy, vagy bízol a sorsban, hogy mindig minden úgyis a megfelelő pillanatban fog elérni?

Általában tervezek és célokat tűzök ki, amit a sors rendszeresen keresztül húz, így valahol a kettő közti limbóban érzem magam.

Hogy képzeled el magad 10 év múlva? Mi az álmod?

Szeretném ha a jövőben olyan Cosplayeket tudnék csinálni, amikkel a híres cosplayerek fellépnek egy-egy neves rendezvényen. De ehhez még rettentően sokat kell tanulnom és gyakorolnom. Emellett szeretnék még egy kutyát, egy gyönyörű Holland juhászt. :) No meg a legkedvesebb barátnőmnek most született meg nemrég a gyerkőce, egy nagyon szép kisfiú, akivel a jövőben jó lenne közösen jelmezeket készíteni. Remélem vevő lesz rá a kiskrapek!

© 2022 V Christian. Minden jog fenntartva.
Az oldalt a Webnode működteti
Készítsd el weboldaladat ingyen! Ez a weboldal a Webnode segítségével készült. Készítsd el a sajátodat ingyenesen még ma! Kezdd el