Ayame

2022.05.17

"Csak azt tudom megmutatni, amit a szerepeimtől kaptam. Ez azért félelmetes, mert soha nem leszel mindenki ízlése, és nem akarod cserben hagyni az embereket. De én csak azt tudom megtenni, amire képes vagyok." - Lily James

Röviden be tudnál mutatkozni? /Pár szóban tudnál mesélni magadról? 

Heyo Ayame vagyok. 17 éves és cosplayezem. Néha fotózok is. És rettenetesen zavarban vagyok most is. Nagyon megtisztelő, hogy felkértél és mondanom se kell mennyire örülök. Csoda hogy nem repülök el a boldogságtól. 

Hogyan csöppentél bele a cosplayerek világába? Mikor volt az első olyan gondolatod, hogy te ezzel szeretnél foglalkozni? 

Talán az első mondoconom előtt, már ott is próbálkoztam az Oc karakterem öltözékében, de persze ennek köze nem volt még a cosplayhez. Tisztán megvan bennem még az élmény, ahogy nézem a "nagyokat", hogy milyen menők,szóhoz sem jutottam. 

Tudnál mesélni egy kicsit bővebben miket tanultál eddig? Folytattál olyan tanulmányokat melyek hozzájárultak a cosplayes tevékenységedhez? 

Még most is tanulok. Jelenleg média szakon ülő, lassan végzős vagyok a gimiben. A Médián fotózással, filmezéssel is foglalkozunk, ez talán kicsit segít is nekem a fotózások során.Szeretnék majd egyetemre menni, ilyen téren is nagyon komoly elképzeléseim vannak. Szakszerű tanulmányokat sose folytattam olyan téren, ami komoly segítség lenne, pl jelmez készítés stb, viszont a varrás már kiskoromban is érdekelt, ezért volt már benne egy csepp tapasztalatom. 

Kiket és honnan cosplayeztél eddig? Miért ezeket a karaktereket választottad? Hogyan/Mi alapján választod ki a karaktert, akit cosplayezni fogsz? 

Van egy pár cosplayem már, viszont kevésről születtek képek. Az egyik kedvenc animemből a bungou stray dogs-ból cosplayeztem eddig a legtöbbet és természetesen az általam legkedveltebb karaktereket. Pl. Ott van Chuuya Nakahara, Atsushi és Fyodor, Akutagawa is. Nagyon szeretem mind a karaktereket mind az írókat. Valahogy úgy éreztem, hogy van bennük valami, ami hozzájuk húz, talán azért, mert átérzem a karakter problémáit, a gondolkodásmódját. 

Hogy határoznád meg a saját stílusod? Nehéz volt megtenni az első lépéseket? 

Még nincs konkrét stílusom. Kezdő vagyok még nagyon, ezért még keresem magamat, viszont úgy érzem kezdem megtalálni. Fhu hát nem volt egyszerű, de nehézség helyett inkább picit félelmetesnek tartanám. Nem tudtam, hogy fognak fogadni, még mai napig van bennem egy kis félem, amikor posztolok. 

Mi volt a legnagyobb kihívás, amivel szembekerültél egy jelmez elkészítésekor?  

Talán az idő, és az, hogy lehet akárhogy próbálkozom, hogy minden azonnal sikerüljön, nem biztos, hogy úgy lesz, mert nem csak rajtam múlnak a dolgok. Meg hogy merjek kockáztatni, ne érdekeljen minden és mindenki, viszont a kritikát és tanácsokat eltudjam fogadni. 

Melyik az eddigi kedvenc saját cosplayed? 

A legutóbbi fotózásomról Chuuya Nakahara. Nagyon erős karakternek tartom, és az egész fotózás alatt úgy éreztem, hogy "igen én is erős vagyok". Meg persze Atsushi, róla van kint a legtöbb képem. És ott van Dazai, meg a lassan szokássá vált kukás képeim😂. 

Milyen projektjeid, produkcióid vannak készülőben jelenleg? Miben vagy most benne, mi mozgatja a fantáziádat? 

Rengeteg projektem van készülőben. Kisebbek-nagyobbak, csoportosak és kicsit egyedülibbek is. Nagyon szeretném megvalósítani a nyáron a többi álom katakteremet is. Pl Ciel-t a Black Butlerből ,Hange-t az Attack on Titanból és szeretnék több női karaktert is megformálni, olyanokat is, akikhez eddig valami miatt nem volt önbizalmam, ilyen karakter mondjunk Michiru A Sailor Moon-ból. Természetesen a Bungou Stray Dogs-ból is sok karaktert szeretnék hozni még. 

Hogy fogadták el a körülötted élő emberek a hobbidat? 

Kicsit titok ez az életemben, legalább is az iskolában nem sokan tudják. Viszont, aki tudja támogat. Ilyen emberek az osztályban és a tanáraim között is adódnak. Egyszer felismert a folyosón egy kislány, nagyon jól esett, el is pirultam. A családomat nem különösebben érdekli, az egyik tesóm is cosplayezik, szóval már megszokták, hogy néha fel se lehet ismerni minket. 

Saját bevallásod szerint mennyire vagy kritikus a munkáddal szemben? 

Nagyon kritikus vagyok vele. Talán ez is az oka annak, hogy kevés a posztom, ahhoz képest, hogy hány karakter van már készen. 

Milyen elvárásoknak kell megfelelnie azoknak, akik cosplayerként szeretnének foglalkozni a jövőben? 

Pont az elmúlt napokban tette fel ezt a kérdést egy követőm. Szerintem az a lényeg, hogy felismerhető legyen az adott karakter és, hogy jól érezzük magunkat benne, ennek érdekében akár nyugodtan változtathatjuk a karakter nemét vagy a ruhája hosszát. Én nem szeretem, ha kilóg a kezem vagy nagyon látszik a lábam, ezért igyekszem a karaktereket hosszú felsőben mutatni. Persze nem hátrány, ha az ember tud az arcához sminkelni és megtudja vágni, betudja állítani a parókát. 

Hogyan emlékszel vissza a kezdeti szárnypróbálgatásokra? Vissza szoktad nézni a még lelkes "amatőrként" készített munkáidat? 

Jajj, roppant kínosak😂. De szeretem visszanézni, mert látom a fejlődést és azt, hogy hol kell még fejlődnöm. Most se vagyok olyan jó, kíváncsi vagyok, hogy ha pár év múlva vissza fogom nézni a mostani képeimet, ugyan azt fogom-e gondolni, mint jelenleg a régi képeimről. 

Ha most vágnál bele a cosplayezésbe ,csinálnál-e bármit is másként? 

Nem. Szerintem a hibáinktól leszünk azok, akik vagyunk. Így van ez jól, ahogy most van. 

Milyen érzés a kamera előtt lenni? 

Én nagyon izgulok a kamera előtt. Furcsának tűnhet, de nagyon nem szeretek a kamera előtt lenni, azt se, ha fotóznak. De igyekszem ebben is fejlődni. 

Mi az, amit senki nem gondolna rólad? 

Nagyon szeretem a verseket, az irodalmat, rengeteget olvasok. De talán, amit tényleg senki nem gondol rólam, hogy pszichológus szeretnék lenni és nagyon szeretek takarítani 😅. 

Amikor nem valamelyik projekteden dolgozol, mivel telnek a napjaid? Mik a célkitűzéseid? Mik foglalkoztatnak még? Más hobbid van? 

Tanulással? Nagyon szeretnék jó egyetemre kerülni. De persze az életem nem csak cosplay és tanulás. Szeretek sütni-főzni a tesóimmal és a cicáimmal a kutyáinkal lenni. De szeretek egyedül lenni, zenét hallgatni is. 

Minden alkotó általában meg tud nevezni legalább egy olyan személyt, akit a mentorának tart, aki nagy hatással volt rá. Mesélnél erről Te is egy kicsit? 

Számomra ez egy nagyon személyes dolog. Az igazi szüleimmel nem túl jó a kapcsolatom, nem ők neveltek fel. Viszont a cosplayezésnek hála találtam 2 olyan felnőtt embert, akiket nem csak mentornak, de emberi példaképnek, szülőnek tartok. Nagyon régóta foglalkoznak velem. Nem csak a cosplayeimmel, hanem a magánéletben lévő személyemmel is. Hálás vagyok nekik. Persze rajtuk kívül sok olyan cosplayer barátom van, akire felnézek és példának tartom őket. Velük készülnek a projekteim is. 

Optimista embernek tartod magad? 

Nem. A legkevésbé sem. Szeretem azt mondani, hogy realista vagyok, bár belül tudom, hogy pesszimista vagyok. 

Ma is úgy látod, jól döntöttél, hogy ezt az utat választottad? 

Természetesen igen😄 

Ha bárhova elutazhatnál hová mennél el legszívesebben? 

Nem túl meglepő, de Japánba. Mindig is érdekelt. Az animek után pláne. De Oroszországba is visszautaznék, nagyon szép hely és részben oda tartozom, ugyanis nem vagyok teljesen magyar. 

Tervező, célokat kitűző ember vagy, vagy bízol a sorsban, hogy mindig minden úgyis a megfelelő pillanatban fog elérni? 

Ez nagyon helyzettől függ. Amit lehet előre megtervezek, csinálok A B C tervet, aztán úgy vagyok vele, hogy "lesz ami lesz". Néha kell az, hogy egy hirtelen pillanatban jól reagáljak, ki tudjuk találni mi is legyen. Úgy érzem ez segít fejlődni.

© 2022 V Christian. Minden jog fenntartva.
Az oldalt a Webnode működteti
Készítsd el weboldaladat ingyen! Ez a weboldal a Webnode segítségével készült. Készítsd el a sajátodat ingyenesen még ma! Kezdd el